Van Beziers naar Bordeaux en verder naar het noorden op huis aan.

22 mei 2022 - Tours, Frankrijk

Dat was een makkie. Voor Beziers heb ik een oude vriend wonen. Daar ben ik drie dagen gebleven. Heel gezellig en hij heeft mij veel van de omgeving laten zien. En veel bier gedronken natuurlijk. Toen alle spullen in zijn auto en op naar Beziers. Daar een treinkaartje gekocht naar Bordeaux. Wel de hele dag over gedaan maar het was wel een makkie. Waarom? Het eerste stuk lang het kanaal du Midi, heeft geen platanen meer helaas de wortels van de platanen liggen er nog wel.  MEt mijn gevoelige fiets besloten omdat niet te doen. Het tweede stuk lang de Garonne is beter maar ik zat toch eenmaal in de trein. Vandaar. Van Bordeaux naar Blaye. Kwam net te laat voor de pont en moest 4 uur wachten. Die Fransen toch. Op het platte land houden ze noch steeds siësta. Verder naar het noorden. In Melle kwam ik Nederlanders tegen op de camping die juist naar Santiago de Compostella aan het fietsen waren. Weer een gezellige avond. Van Melle naar Poitiers. Daar raakte ik volkomen verdwaald. Op een gegeven moment zat ik aan de zuidkant van de stad inplaats van aan de noordkant. Ik herkende aan de bordverwijzingen dat ik op veel plaatsen al geweest was. Omgekeerd maar wel tijd verloren en natuurlijk de elektriciteit van mijn fiets in de gaten houden. Uiteindelijk is het goed gekomen. Nooit meer terug naar Poitiers dus. Nu zit ik in Tours. Aardige stad met een museum welk een echte Rembrandt heeft. Op 23 jarige leeftijd geschilderd. Je ziet dat het er al in zat. En ook nog een Rubens. Morgen verder naar het noorden en wel zien waar ik uitkom. Iets voorbij Blois denk ik. Veel genoegen met de komende vrije dagen. Annelène

1. Jennie:
    23 mei 2022
    Je maakt wat mee Annelène. Leuk om te lezen.
    Goede reis nog en lvgr Jennie
  2. Annemarie en Rob:
    23 mei 2022
    Hoi Annelene , wat een mooie nieuwe ervaringen.En dan weer leuke mensen ontmoeten is toch ook fijn. Blijf lekker genieten o.a van de natuur. Een prettige fietstocht. Hier alles oké. Groetjes van ons.
  3. Anky Woudstra:
    23 mei 2022
    Zo gaat ie lekker snel....! Ik hoop dat je weer door mooie landschappen fietst en niet meer verdwaalt.
    Je komt alweer aardig noordelijk. Maar geen panne meer, hoor!
    Ga je Parijs in/door? Kan goed hoor tegenwoordig.
    Veel plezier!
  4. Liesbeth:
    23 mei 2022
    nou je trapt lekker door Annelene en wat eeen gezellige verhalen met mooie ontmoetingen.
    ik wist overigens niet dat je een bierdrinker bent
    Geniet nog maar even,
  5. Vera:
    27 mei 2022
    Wat een leuke verhalen Annelene erg leuk om te lezen en ik bewonder je om je doorzettingsvermogen. Goede reis en ik lees je volgende berichtje. Groetjes Vera
  6. Annemarie en Rob:
    31 mei 2022
    Hoi Annelene waar fiets je nu ongeveer en nog op mooie plekjes geweest? Groetjes Annemarie
  7. Vera:
    1 juni 2022
    Dag Annelene lees nu net je behaal. Ik zit nu met een vriendin in Lengele(Achterhoek) en we gaan zo fietsen naar Lobith en Tolkamer en het gaat uitstekend. Jij ook nog veel plezier met leuke ontmoetingen groetjes Vera