Van Neerlinter naar Beziers

15 mei 2022 - Usclas-du-Bosc, Frankrijk

Dat is lang geleden. In drie weken van Eindhoven naar Lodève gefietst. Iets ten NO van Beziers. Van alles beleefd. Leuk ontmoetingen met Duitsers en Fransen. Gefietst langs de Rhône naar het zuiden, maar wat mij beloofd was voor de wind te gaan, is niet gebeurd. Voortdurend mistral tegen. Over fietspaden met geen sterveling in het zicht, door prachtige natuur. Maar ook langs wegen met denderend verkeer naast mij b.v. van Bagnols sur Cèze naar Ales en door naar Anduze. Niet leuk zo’n 80 km. Het slechts wat mij overkwam was dat ik een snelweg opreed en na 300 mtr. Terug moest tegen het verkeer in. Fout, fout, fout.
maar gelukkig ik leef nog. Maandag 16 ga ik hopelijk met de trein naar Bordeaux en dan weer verder met de fiets. De reden is dat mijn linker voortas niet meer goed hangt op een afgebroken hangsysteem. En provisorisch gemaakt is door een Nederlandse campingbuurman. Fietsen langs het Canal du Midi en Canal du Garonne met al dat gehobbel over boomwortels is niet zo geschikt voor dit systeem. Je merkt wel dat mensen onderweg veel voor elkaar overhebben. Met aanwijzingen voor te nemen routes, de boekjes die ik heb zijn gedateerd. Nu bij een oude vriend in du Bosc. Gezellig en veel te lachen. Hoop jullie doen dat ook want dat maakt het leven goed.

1. Jan Kleijn:
    15 mei 2022
    Hoi Annelene , dank voor je verhaal. Een bijzonder avontuur. Een goede voortzetting van je reis en een behouden thuiskomst. Groeten Jan
  2. Anky Woudstra:
    18 mei 2022
    Wat heb je dat snel gedaan! Nu begrijp ik je 'snelweg verhaal'..... Jammer van je ophangsysteem. Kun je geen nieuwe plaatsen? Bij mij is ie er gisteren opgezet en hopelijk houdt die het gedurende mijn tocht door Noord-Duitsland. En nu heb je van Bordeaux genoten? Mooie stad, hè. En door naar het noorden? Een goeie reis verder gewenst.
    PS Hoeveel timpanen heb je al bewonderd?
  3. Annemarie en Rob:
    18 mei 2022
    Hoi Annelene, wat mooi deze reis hopelijk geen dingen die meer stuk gaan, geniet van alle mooie steden en plaatsen en dorpen. Succes.